۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵

آیت الله علم الهدی:

حمایت از مردم فلسطین و لبنان وظیفه مجاهدانه است

حمایت از مردم فلسطین و لبنان وظیفه مجاهدانه است

مشهد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: موضوع حمایت ما از جبهه مقاومت تنها کمک به مردم فلسطین و لبنان نیست بلکه انجام وظیفه مجاهدانه در جبهه جنگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح پنج‌شنبه در همایش «ایران همدل؛ لبیک یا امام» که برای حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان در مجتمع آیه‌ها مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر گفته مقام معظم رهبری، باید توجه داشته باشیم که امروز در پیشگاه تاریخ قرار داریم.

تمرکز قدرت همیشه با فساد و جنایت همراه بوده

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در تاریخ از ابتدای ظهور قدرت میان بشر چه در قرون‌وسطا و اولیه و چه قرن اخیر، قدرت همیشه با فساد و جنایت همراه بوده و قدرت‌هایی که به وجود آمدند، به ترویج فساد و ایجاد جنایت پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: انسان از روز اول قدرت را برای مدیریت زندگی اجتماعی و هم‌زیستی خود به وجود آورد تا قدرت را در داشتن امنیت متمرکز کند ولی متأسفانه تا به امروز بشر با این مشکل روبرو بوده است که لوازم تمرکز قدرت موجب تولید ظلم و جور در میان انسان‌ها و جوامع بشری شده است حتی در زمانی که فکر می‌کردند باید قدرت در جوامع مردمی متمرکز شود.

علم الهدی با بیان اینکه جریان مدرنیته و دموکراسی در هدف خود برای مدیریت انسان‌ها با قدرتی که تولید فساد نکند، شکست خورده‌اند، خاطرنشان کرد: در این شکل از حکومت به عنوان جریان‌های مردمی، انسان‌ها و یا گروه‌ها به قدرت می‌رسیدند ولی به‌محض اینکه به قدرت می‌رسیدند تمام امکانات قدرت را برای مطامع نفسانی و منافع شخصی خود استخدام می‌کردند که این اتفاق نیز با کشتار، خونریزی و مظالمی که در حاشیه قدرت مرتکب می‌شدند، همراه بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه وضعیت بشر تا به امروز همین بوده که انسان برای دفاع از قدرت و برای رسیدن به آن از هرگونه زور و جنایت استفاده می‌کرده است، ادامه داد: ابتدا انسان قصد داشت تا قدرت را از دست حاکمان زور و زر خارج کند و آن را در کلیسا متمرکز کند تا جلوی هرگونه جنایت، خیانت و ظلم را بگیرد اما جنایت‌هایی که طی چهار قرن مدیریت کلیسا به وجود آمد، موجب قیام چهار فیلسوف از جمله هابز و لاک شد تا قدرت را به دست جریان مدرنیته و اندیشه مدرنیسم بدهد.

وی تصریح کرد: این چهار فیلسوف قصد داشتند تا بشر را از خدا و دین جدا کنند و برای نجات بشر از این موضوعات که موجب ظلم و رکود در جامعه شده بود، نظام متمرکز بر مردم را با عنوان دموکراسی به وجود آوردند که از اواخر قرن ۱۸ تا به امروز که قرن ۲۱ است، نتیجه این نظام جنگ‌های جهانی اول و دوم شد؛ پس در ادامه آنچه در دنیا امروز مطرح گردید تمرکز قدرت در یک نقطه از دنیا و تشکیل مدیریت جهانی بود.

تعالیم اسلامی؛ نقطه مقابل استکبار جهانی

علم الهدی اضافه کرد: این موضوع نیز موجب شکل‌گیری استکبار جهانی شد تا یک قدرت بر همه سرنوشت انسان‌های جهان تسلط پیدا کند که در این راستا لازم بود از توانمندی‌های تمام ملت‌ها و جریان‌ها سلب قدرت شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی نقطه مقابل استکبار جهانی را تعالیم اسلام دانست و گفت: آنچه از منظر استکبار جهانی خطرناک است گرایش انسان‌ها به یک سلسله معنویات و آموزه‌های دینی است که موجب نابودی جنگ قدرت‌ها و تمرکز آن خواهد شد؛ به همین منظور مسئله جنگ فلسطین یا لبنان نیست که در یک منطقه خاص در حال رخ دادن است بلکه این دو کشور به عنوان صف مقدم جبهه اسلام در مقابل صف مقدم جبهه استکبار که اسرائیل است در حال مبارزه هستند.

اسلام مانع تسلط قدرت‌ها بر ملت‌هاست

علم‌الهدی با بیان این‌که استکبار جهانی اگر نتواند اسلام را از بین ببرد، دست به نسل‌کشی مسلمانان می‌زند که نمونه آن را در غزه و فلسطین امروز مشاهده می‌کنیم، تأکید کرد: ایده اصلی استکبار، برتری و تأمین سلطه آمریکا بر جهان و کدخدایی آن است که تنها اسلام در نقطه مقابل آن قرار دارد؛ آموزه‌ها و تعالیم اسلامی اجازه نمی‌دهد سلطه قدرت در یک نقطه متمرکز و بر سرنوشت تمام ملت‌ها حاکم شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دو نکته در اینجا مطرح است؛ نخست اینکه نتیجه این جنگ نابرابر که یک‌طرف آن تمام جریانات استکباری با تجهیزات و فناوری‌های جنگی و تراکم قدرت و پول قرار گرفتند و طرف دیگر با شهادت، ایثار و از خودگذشتگی مقابل آنان ایستادگی می‌کنند، چه می‌شود؟ دقت کنید جریان استکباری تنها با این جنگ روبرو نیستند بلکه رقبایی دارند که در دو نقطه دیگر دنیا در حال جنگ هستند که مسئله جنگ در غرب آسیا در مقابل آن ناچیز است.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین و لبنان، مسئله خود ماست، تصریح کرد: برخورد ما با این موضوع نباید این‌گونه باشد که مردم این دو کشور گرفتار جنگ نابرابر و ظالمانه‌ای شدند، بلکه آنان در صف مقدم قرار گرفتند که ایثارگری، شهادت، ویرانی ساختمان‌ها و نابودی زندگی برای آن‌هاست که اگر ما نیز در صف مقدم قرار داشتیم با این مسائل مواجه می‌شدیم.

پشتیبانی از مردم فلسطین و لبنان؛ وظیفه مجاهدانه

علم‌الهدی با اشاره به اینکه جنگ امکان دارد از صف مقدم به پشت جبهه نیز سرایت کند، افزود: موضوع حمایت ما از جبهه مقاومت تنها کمک به مردم فلسطین و لبنان نیست بلکه موضوع، انجام وظیفه مجاهدانه در جبهه جنگ است، این‌گونه نیست که ما صرفاً در حال کمک به مردم آواره‌ای باشیم که دچار ظلم جنگ شدند، این برداشت غیرمنصفانه‌ای است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه جبهه ضدآمریکایی و ضد استکباری با پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، بیان کرد: اگر پیروزی انقلاب نبود، اگر امام خمینی (ره) نظام جمهوری اسلامی را تشکیل نداده بودند و اگر مقام معظم رهبری این نظام و ملت را تا به امروز رهبری نکرده بود، دیگر جبهه اسلامی ضد استکباری و امریکایی وجود نداشت و مقاومتی شکل نمی‌گرفت.

وی، پیروزی و شکست ملت فلسطین و لبنان را پیروزی و شکست امت اسلام خواند و گفت: وظیفه ما است که خلأهای صف مقدم این جبهه را به‌عنوان یک مسئله ضروری برطرف کنیم زیرا ملت ما از ملت این دو کشور جدا نیستند؛ این جبهه اسلام است که از انقلاب اسلامی منشأ گرفته پس وظیفه ما است که پای انقلاب خود بایستیم و در همه جهت حضور داشته باشیم در غیر این صورت به وظیفه انسانی و حیاتی خود عمل نکردیم.

پویش «ایران همدل»، پشتیبانی از صف مقدم جبهه اسلام

علم الهدی خطاب به علما، بسیجیان، هیئت‌های مذهبی و هلال‌احمر، عنوان کرد: بنده تقاضا دارم مسئله «ایران همدل» را با این رویکرد و بینش بین مردم تبیین و ترویج کنید که امروز ما در حال جنگ هستیم و این جنگ برای ما و امت اسلامی حیاتی است پس باید پشتیبان این جبهه باشیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود در براندازی اسلام و نسل‌کشی مسلمانان دست پیدا کند.

کد خبر 6267310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha